Sunday, February 28, 2010

Langkah Tercipta

Assalamualaikum w.b.t..

hari ini aku bangkit dari keresahan..tanpa memandang kegagalan.. bangkit dari semangat yang hilang dan luntur serta kabur.. hari ini semangat dan langkahku akan tercipta..tiada lagi keresahan, kesedihan dan kebuntuan.. dan langkahku ini akan terus tercipta tanpa henti sehingga aku menemui jalanku... kepada Mu Ya Allah, Kau pandulah aku dalam mencipta dan mengharungi langkahku ini walaupun aku bermula dari merangkak..dan akan aku pastikan agar aku dapat bertatih untuk menuju jalanku dan seterusnya semoga aku dapat melangkah dengan tenang untuk menemukan jalan kejayaan ku...InsyaAllah..

Semalam aku kelukaan,
Kecewa kehampaan,

Mencalar ketabahan,

Impian seringku harapkan menjadi kenyataan

Namun tak kesampaian,

Allah…
Inginku hentikan langkah ini
Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan

Semangat tenggelam lemah daya,
Haruskah aku mengalah namun jiwa

Ku berbisik inilah dugaan

Dan langkahku kini terbuka

Pada hikmah dugaan uji keimanan

Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap diri insan

Allah…

Pimpinlah diriku,

Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini
Cekalkan hati dan semangatku

Kurniakan ketabahan........

Agar mimpi jadi nyata..

padaMu ku meminta

Dan ku mohon agung kudratMu

Wahai Tuhan Yang Satu

Segalanya dariMu

No comments:

Post a Comment